1. Feestelijke (en gezamenlijke) jubileumviering.
Stichting Historische Tuin en Oud Aalsmeer vierden afgelopen oktober hun gezamenlijke jubilea. Oud Aalsmeer vierde haar 50 jarig bestaan en de Historische Tuin het 40 jarig bestaan. Dit artikel geeft een impressie over de viering van beide jubilea.
2. De bemaling van de Hornmeerpolder (3).
In dit artikel wordt teruggekeken naar de inpoldering van de Hornmeer en het beheer van de polder t.a.v. de bemaling.
3. Tuinbouwnieuws over Aalsmeer van 100 jaar geleden.
Artikel over de tuinbouw in 1918 in Aalsmeer aan de hand van jaargang 1918 van het blad De Tuinbouw.
4. Verdwenen teelten uit Aalsmeer 7.
Dit maal over de kerstroos (Helleborus niger) een belangrijk gewas voor de kerst die op grote schaal is geteeld in Aalsmeer maar is verdwenen hoe dit gegaan is kunt u in dit artikel lezen.
5. Jan Wentzel – gemeente – secretaris op de bres voor Aalsmeers erfgoed.
Een artikel over de auteur van drie populaire fotoboekjes die zich heeft ingezet voor het behoud van het Aalsmeerse erfgoed. In dit verhaal geven wij een overzicht van zijn bijdragen.