1. Het ontstaan van Kudelstaart.
De eerste vermelding van Kudelstaart (dat dan nog Schonedorp heet) dateert van 1238. Omdat dit jaar precies 775 jaar geleden is, besteden we dit jubileumjaar in Oud Nuus aandacht aan belangrijke monumenten uit de geschiedenis van het dorp. In deze eerste editie van dit jubileumjaar: het ontstaan van Kudelstaart.
2. Excursie Hindelopen
Wervingsartikel voor deze jaarlijkse excursie van Oud Aalsmeer.
3. Zuiderkerk als verbeelding van een geloofsgemeenschap.
In een veranderende maatschappij, waarin de kerk en het religieuze leven aan belangstelling verliest, is het niet verwonderlijk dat kerkgebouwen hun functie verliezen. Maar het zal van cultuurhistorisch onverschilligheid getuigen als daardoor ook ons architectonisch erfgoed niet behouden wordt.
4. Aalsmeerse anekdotes (14).
Op de Buurt is veel gebeurd.
5. Over een schilderij van Rustoord.
6. Website: wie was wat, waar en wanneer?
Aalsmeer, Kudelstaart en Kalslagen in functies en beroepen. Dat i de titel die werd gegeven aan een werkelijk uniek document waarmee men kan zoeken naar personen in Aalsmeer, Kudelstaart en Kalslagen, ruwweg tussen 1400 en 1800. Nog niet eerder vertoond: een primeur voor Nederland.