IJS

Een reis door de Aalsmeerse winters met schaatsen, ijsbrekers en winters vertier.

In het museale centrum van Stichting Oud Aalsmeer is voor het seizoen 2008 de thematentoonstelling IJS! ingericht.

IJS!

Hans Alderden en Karin Eveleens verzamelden gegevens en beeldmateriaal over de winters van weleer. U reist van het schilderij van Beerstraten uit circa 1655 met het ijsgezicht rondom de kerk via unieke oude schaatsen, klompen op scherp, een winters gedicht uit 1798, dagboekfragmenten en ijsbrekers naar het vertier op de ijsbaan. Ook is een vitrine met winterse kledij ingericht.

In de voormalige stal van de boerderij ‘Dahlia Maarse’ heeft Stichting Oud Aalsmeer enkele jaren geleden een permanente tentoonstelling ingericht over de geschiedenis van Aalsmeer. Elk jaar wordt een nieuwe thematentoonstelling samengesteld.

IJS de winters van weleer - 2008