Stichting Oud Aalsmeer

Geschiedenis van Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen in de breedste zin in woord en in beeld

De Stichting Oud Aalsmeer houdt zich bezig met de geschiedenis van Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen. Vanaf de oprichting op 17 juni 1969 is Stichting Oud Aalsmeer een actieve groep die op allerlei fronten de lokale geschiedenis levend houdt. Dat doen we door het aansturen van verschillende werkgroepen: o.a. Archief, Klederdrachten, maar ook door het regelmatig uitgeven van publicaties over de lokale geschiedenis. Dat is, als het ware, de kurk waar de Stichting op drijft. Ons ‘clubhuis’ bevindt zich op Uiterweg 32, de prachtige voormalige boerderij ‘Dahlia Maarse‘. Achter onze boerderij bevindt zich de Historische Tuin van Aalsmeer.

De Stichting ‘Oud Aalsmeer’ stelt zich ten doel:

Het bevorderen van het behoud van historische schoonheid van de gemeente Aalsmeer in de meest ruime zin;
A. Het bevorderen van de studie van de plaatselijke geschiedenis;
B. Het verzamelen en eventueel tentoonstellen van oudheidkundige voorwerpen;

De Stichting beoogt niet het behalen van winst.

Dagelijks bestuur

Dirk Jongkind – voorzitter
Hans Alderden – vice-voorzitter
Karin Eveleens – secretaris
Eric-Jan Kemp – penningmeester

Logo Stichting Oud Aalsmeer

Algemeen bestuur

Nella van den Berg
Geert Labordus
Henk van Leeuwen

Financiële jaarverslagen

Hieronder treft u de financiële jaarverslagen van de Stichting Oud Aalsmeer. De stichting heeft als ANBI een publicatieverplichting van de financiële stukken.

Download de verslagen