Stichting Oud Aalsmeer

Geschiedenis van Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen in de breedste zin in woord en in beeld

Oud Aalsmeer houdt zich bezig met de geschiedenis van Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen. Vanaf de oprichting op 17 juni 1969 is Stichting Oud Aalsmeer een actieve groep die op allerlei fronten de lokale geschiedenis levend houdt. Dat doen we door het aansturen van verschillende werkgroepen: o.a. Archief, Klederdrachten, maar ook door het regelmatig uitgeven van publicaties over de lokale geschiedenis. Dat is, als het ware, de kurk waar Oud Aalsmeer op drijft. Ons ‘clubhuis’ bevindt zich op Uiterweg 32, de prachtige voormalige boerderij ‘Dahlia Maarse‘. Achter onze boerderij bevindt zich de Historische Tuin van Aalsmeer. In 2022 is Stichting Oud Aalsmeer samen met Stichting Historische Tuin Aalsmeer opgegaan in Stichting Historisch Aalsmeer.

Dagelijks bestuur

Erwin Jansen – voorzitter, penningmeester
Dirk Jongkind – secretaris

Stichting Oud Aalsmeer logo 2023

Algemeen bestuur

Hans Alderden
Leo Bertoen
Luci Beumer-Persoon
Karel Hooijman
Leo de Jong
Eric-Jan Kemp
Henk van Leeuwen
Geert Labordus
Anton Temme
Servaas Vrijburg

Financiële jaarverslagen

Hieronder treft u de financiële jaarverslagen van de Stichting Historisch Aalsmeer. De stichting heeft als ANBI een publicatieverplichting van de financiële stukken.

Fiscaal nummer: 8056.53.363