Aalsmeerse Boerderijen

Historische Aalsmeerse boerderijen uit vier eeuwen naast elkaar gezet. Ook werd ingegaan op het boerenleven in het verleden.

Aan het einde van de rondgang langs de vaste tentoonstelling ‘Reis door de tijd’, komt de bezoeker bij de ruimte waar wisselende thematentoonstellingen worden ingericht. De eerste tentoonstelling beschrijft de Aalsmeerse boerderijen en blijft gedurende het hele seizoen 2004 te bezichtigen.

Aalsmeerse Boerderijen

In vijf panelen worden nu de verschillen belicht tussen de Noord- en Zuid-Hollandse boerderijtypen en worden historische boerderijen uit vier eeuwen naast elkaar gezet. In dit deel van de tentoonstelling wordt ook ingegaan op het boerenleven in het verleden, vooral op de Buurt maar ook in de Stommeerpolder. Er wordt gebruik gemaakt van veel historisch (foto)materiaal uit het begin van de vorige eeuw. Uiteraard is er speciale aandacht voor de geschiedenis van de in 1825 gebouwde boerderij ‘Dahlia Maarse‘ op Uiterweg 32 waar u te gast bent. Deze expositie zal in 2005 worden vervangen door een tentoonstelling over een ander thema uit de Aalsmeerse geschiedenis.

Expo - Aalsmeerse Boerderijen - Hooihuis Uiterweg 174 - Rijksmonument
Aalsmeerse Boerderijen - 2004