Exposities

Door de jaren heen zijn er vele exposities gehouden in het Historisch Centrum Aalsmeer.

Exposities door Oud Aalsmeer

Wij laten u graag middels het onderstaande overzicht zien welke exposities dat geweest zijn en welke onderwerpen de revue zijn gepasseerd. Onze laatste expositie was: Oudst Aalsmeer welke liep tot eind oktober 2018.

Thematentoonstelling 2019

Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe thematentoonstelling voor 2019. De opening hiervan staat gepland op 6 april aanstaande. Wij zien u graag het komende jaar als bezoeker van deze expositie.

Oudst Aalsmeer - Een levende expositie van Stichting Oud Aalsmeer
expositie oudst aalsmeer

2017 – 2018

Oudst Aalsmeer

Voor het eerst geen expositie rond een centraal thema maar een soort inventarisatie van wat er in Aalsmeer nu het oudste is.

Als de Brandweer cover

Als de Brandweer

Over de Aalsmeerse Brandweer van 1951 tot en met 2011. In beeld gebracht door de Aalsmeerse Brandweer Vereniging.

Aalsmeer op de kaart - 2010

Aalsmeer op de kaart

De tentoonstelling bestond uit 14 panelen met daarop 55 oude kaarten en foto’s van het centrum van Aalsmeer.

Aalsmeer op de schop - 2009

Aalsmeer op de Schop

Aalsmeer is als welvarend dorp altijd aan grote veranderingen onderhevig geweest. Dat blijkt ook tijdens opgravingen …

IJS - 2008

IJS

Hans Alderden en Karin Eveleens verzamelden gegevens en beeldmateriaal over de winters van weleer.

Schoon Schip - 2007

Schoon Schip

In zeven stappen leidt de tentoonstelling u door de geschiedenis van de Aalsmeerse schepen en hun functie.

Uit de klei getrokken - 2006

Uit de klei getrokken

Een archeoloog vindt graag pijpenkoppen omdat deze vrij nauwkeurig te dateren zijn.

Goed gemutst - 2005

Goed Gemutst

Hoeden en mutsen waren een vast onderdeel van de kleding in vroeger tijden, elk dorp had haar eigen ‘lijn’.

Aalsmeerse Boerderijen - 2004

Aalsmeerse Boerderijen

De verschillen tussen de Noord- en Zuid-Hollandse boerderijtypen belicht. En historische boerderijen uit vier eeuwen naast elkaar gezet.