Dahlia Maarse

Deze monumentale boerderij op Uiterweg 32 is de basis van Stichting Oud Aalsmeer.

Door een schenking van de dames Aagje en Aaltje Maarse is boerderij “Dahlia Maarse” is in het bezit van Stichting Oud Aalsmeer gekomen.

Dahlia Maarse

Momenteel wordt het huis beheerd door bestuurslid Hans Alderden die tevens onderhoudswerkzaamheden uitvoert aan huis, stal en tuin. “Dahlia Maarse” is ook de vergaderplaats van Oud Aalsmeer. In deze historisch verantwoorde omgeving wordt er richting gegeven aan de plannen die Oud Aalsmeer heeft met het pand. Een omvangrijke restauratie wordt thans in fasen uitgevoerd. Een hoogtepunt in 2003 was de opening van het Historisch Centrum in de stal, die daarvoor als expositieruimte is ingericht.

Dahlia Maarse - een schenking van de dames Aagje en Aaltje Maarse
stoa dahlia maarse 003