Werkgroepen van Stichting Oud Aalsmeer

Archief, Oud Aalsmeer in Beeld, Aalsmeerse klederdracht en Monumenten

Werkgroepen

De werkgroepen van Oud Aalsmeer: Archief, Oud Aalsmeer in Beeld, Aalsmeerse klederdracht en Monumenten ontfermen zich over de Aalsmeerse historie. Hieronder een korte beschrijving van de vier nog bestaande werkgroepen.

Versterking gezocht!

Uiteraard zijn de werkgroepen op zoek naar versterking of uitbreiding. Ben jij geïnteresseerd? Neem dan contact op met  Oud Aalsmeer.

De werkgroepen

Archief

Hierin worden historisch belangrijke documenten en andere zaken bewaard die belangrijk zijn of zijn geweest in het historie van de gemeente Aalsmeer.

STOA - Archief-werkgroep
STOA - In Beeld-werkgroep

In Beeld

Het doel is om het filmmateriaal vanaf ca. 1920 tot nu te verzamelen en te digitaliseren, eventueel te restaureren en op de juiste manier te bewaren voor het nageslacht.

STOA - Klederdracht-werkgroep

Klederdracht

Aalsmeerse klederdracht, deze werkgroep heeft zich tot doel gesteld de klederdrachten dusdanig op te bergen dat behoud voor de toekomst en de toekomstige generaties verzekerd is.

Monumenten

In onze statuten staat een doelstelling: dat wij het behoud van historische schoonheid in de meest ruime zin in Aalsmeer willen bevorderen. Deze werkgroep maakt zich hiervoor hard.

STOA - Monumenten-werkgroep