Deze werkgroep beheert het archief met analoog tekst- en beeldmateriaal

De archiefcommissie

Oud Aalsmeer heeft een eigen archief dat voor een groot deel bestaat uit analoog tekst- en beeldmateriaal. Het bevat hoofdzakelijk eigen geproduceerd materiaal en schenkingen die middels een verklaring van overdracht in eigendom zijn verkregen.

Het materiaal wordt beheerd door een archiefcommissie die bestaat uit een tiental enthousiaste vrijwilligers, die het materiaal schonen, toegankelijk maken door systematische registratie en -beschrijving en archiveren in zuurvrij materiaal.

Een deel van het materiaal is in digitale vorm beschikbaar. Dit zal in de toekomst worden uitgebreid.

Belangrijke taak van de archiefcommissie

Een belangrijke taak van de archiefcommissie is het verstrekken van informatie aan lokaal historisch geïnteresseerden. Bezoek is mogelijk tijdens de openingsuren van het archief in het souterrain van het Gemeentehuis van Aalsmeer op:

• maandag 9.30-11.30 uur;
  • donderdag 10.00-14.00 uur.

Bezoek is alleen mogelijk na afspraak. Contactpersoon hiervoor is Peter Boogaard. U kunt een e-mail sturen naar archief@stichtingoudaalsmeer.nl

De regels van het archief

• Bezoekers kunnen informatie inwinnen en het aanwezige materiaal inzien.
  • Materiaal wordt niet uitgeleend.
  • Het archief is in principe openbaar. Materiaal dat privacygevoelige informatie bevat wordt ingevolge de privacywetgeving niet ter inzage gegeven.
STOA - Archief-werkgroep