1. Geen kerkbrand in Kalslagen.
In 2014 was het 150 jaar geleden dat Kalslagen onderdeel werd van de gemeente Aalsmeer. In dat jaar 1864 bestond er nog slechts een burgerlijk Kalslagen. De laatste dominee was in 1810 al vertrokken en de dorpskerk was in 1827 voor afbraak verkocht. De overlevering wil dat de kerk moest worden afgebroken omdat hij in 1803 was verbrand. Echter de kerk is nooit verbrand, maar de pastorie wel. Een reconstructie.
2. De viering van het 125-jarig jubileum ijsclub Uiterweg.
Geschiedenis van deze vereniging van 1889 tot 2014.
3. Excursie naar Goes op 3 mei 2014.
4. Arie Mak synoniem voor De Uil.
Ruim honderd jaar geleden werd er aan de dijk in het huidige Rijsenhout, de destijds geheten buurtschap Aalsmeerderdijk Zuid, een winkeltje gevestigd. Deze kleine onderneming ontwikkelde zich onder verschillende eigenaren tot een belangrijke toeristisch- en maatschappelijk cultureel centrum voor de wijde omgeving. In dit artikel blikt men terug op deze geschiedenis.
5. Stiense boone – teelt en cuisine van een authentiek Aalsmeerse pronkboon.
Dit onderwerp blijkt niet alleen culinair interessant, maar ook botanische en historisch. De oorsprong van de Stiense boon als authentiek Aalsmeers strekkras van de pronkboon en zijn betekenis in het kwekersbedrijf.
6. Leuke dorpsverhaaltjes uit het verleden.
Deel 18 en slot over de artikelen reek Aalsmeerse anekdotes in deze aflevering komen een aantal losse bijdragen aan de orde.