1. Schatgraven in Aalsmeer: Bij opgravingen op het Praamplein is oud aardewerk gevonden dateren op 18e eeuws.
2. Kroningsfeesten . Aalsmeer vierde in 1948 feest ter gelegenheid van het 50-jarig regeringsjubileum van koningin Wilhelmina(1898) en inhuldiging koningin Juliana.
3. Het oud Aalsmeer schrift Dirk Willen Keessen deel 1: De vermaning. Geschiedenis van de Doopsgezinden in Aalsmeer. De oude vermaning en na samengaan ‘De Vlaams-Waterlandse vermaning’.
4. Beschrijving van “Kermis in de oude tijd “ Hoe deze werd gevierd omstreeks 1900.
5. Groot Aalsmeersche Bloemententoonstelling in 1928 ter gelegenheid van het nieuwe veilinggebouw aan de van Cleeffkade. Met hoog bezoek van koningin Wilhelmina, prins Hendrik en 18 jarige prinses Juliana.
6. Krenten uit de Van Zijverden-pap (2). De eerste van enkele afleveringen waarin opmerkelijke zaken aan de orde komen betreffende Aalsmeer, Kudelstaart en Kalslagen.