1. Wim Kan in Kalslagen. Artikel over Wim kan met verhalen door buren en dorpsgenoten.
2. Het archief van J.M. Wentzel (5): Een schilderijtje uit 1763. Waarop de Kerkwetering is te zien. Die na het maken van een waterwering Aalsmeer werd behoed voor het “dreigende water van de “Groote Haerlemmer.
3. Aalsmeerse anekdotes (7): artikel over wat er afspeelde in Aalsmeer dorp o.a.kattekwaad in de CTAV. O.a. vrijerij en water i.p.v. erwtensoep.
4. Kudelstaart en Aalsmeer waren twee verschillende werelden en geloven. Zijn in 1811 verenigd door Napoleon.
5. Oorlogsmonument voor Oosteinde. Dat herinnert aan het luchtverzet tijdens de Tweede Wereldoorlog,. Ter herinnering van 6 bemanningsleden van de ‘Hell’s Fury’(1943).
6. Kaarten van Rijnland (deel 4): Uitleg van de hat laatste kaart van Floris Balthasar “Westeinde van Aalsmeer”(1615). Waar de Westeinderplas nog niet bestand en Aalsmeer uit maar drie straten bestond.