1. Een bezoek aan de firma W.J. Keessen Jr. in 1907.
Op 19 juli 1907 bezoekt een verslaggever van het blad Onze Tuinen de kwekerij van de fa. W.J. Keessen Jr. in Aalsmeer, later beter bekend als Terra Nova. De heer Van Driel was medewerker aan het blad, maar werkte ook voor de Hortus Botanicus in Amsterdam. Cees van Dam neemt ons mee in zijn bezoek.
2. Foutste vlag Aalsmeer bij opening ‘Oudst Aalsmeer’.
Artikel over de opening op 30 september van de tentoonstelling ‘Oudst Aalsmeer’in het Aalsmeers Historisch Centrum op de Historische Tuin.
3. Verdwenen teelten uit Aalsmeer 1.
Artikel gaat over de rietteelt in het Oosteinde in de eerste 50 jaar van de negentiende eeuw.
4. Verdwenen teelten uit Aalsmeer 2.
Arikel gaat over de groenteteelt in Oost in de laatste 50 jaar van de negentiende eeuw.
5. De Vereeniging Coöperatieve Groentezouterij.
Deze werd 1mei 1917 opgericht om een oplossing te bieden voor de lage prijzen van groente op de veiling. Een artikel over deze coöperatie.
6. Vaandels verhalen over vetes en fusies.
In een houten muziekgebouw aan het einde van Kudelstaart hangen vaandels aan de wand. Zij vertellen het verhaal van de Aalsmeerse en Kudelstaartse muziekgeschiedenis. Een verhaal over vetes, maar vooral uiteindelijk ook over fusies.