1. Gewasbescherming in de bloementeelt van 1900 tot 1940.
Artikel over hoe men omging met ziektes in de bloementeelt in het begin van de vorige eeuw.
2. Van zingschool tot Koninklijk Toonkunstkoor Aalsmeer (1).
150 jaar zingen in Aalsmeer in dit stuk komt de historie van de Aalsmeerse Koorvereniging aan de orde.
3. Aalsmeer op de kaart.
Reacties en aanvullingen op eerdere artikelen over hoe Aalsmeer er in vroegere jaren op de kaart heeft uitgezien.
4. Hoe Schiphol verdween uit Aalsmeer.
De naam Schiphol werd ontleend aan het aanpalende fort in de Haarlemmermeer. Maar het is geen Haarlemmermeerse naam: Schiphol heeft zijn wortels in Aalsmeer! Dit verhaal gaat over waar het Schiphol ontstond en vooral over hoe Schiphol verdween uit Aalsmeer en fysiek via Amstelveen in Haarlemmermeer terecht kwam.
5. Excursie Hellevoetsluis op zaterdag 28 mei 2016.
Wervingsartikel voor deze jaarlijkse excursie van Oud Aalsmeer.
6. Dr. J. Wasscher een bioloog die best meeviel.
In 1948 werd de Gronings bioloog Dr. J. Wasscher benoemd tot drie functies in Aalsmeer: Rijkstuinbouwconsulent, directeur van het Proefstation voor de Bloemisterij en Directeur van de Rijks Middelbare Tuinbouwschool. Dit artikel gaat over zijn werkzaam leven in Aalsmeer.