1. Een 85 jaar oud Aalsmeers familiebedrijf ‘Hartelust’ Het bedrijf van kassenbouw tot Witgoed- en Bruingoedwinkel.
2. Aalsmeerder Courant (1).: Eerste artikel over 80tig jarig bestaan van de Aalsmeerder Courant en de andere Nieuwsbladen in Aalsmeer. De oprichter Joh. Wesselius, de oorlogstijd en de overname door Klaas de Boer.
3. Artikel over de eerste oorlogsweken in 1940, waar het gewone leven gewoon door leek te gaan. Bij verbod op verbruiken van benzine reden kreeg de combinatie auto-paard steeds meer navolging. Zwembaden gingen weer open maar Verduisteren was zeer noodzakelijk!
4. Aalsmeerse anekdotes (3).: O.a. In de oorlog werd er soms nog wel grappen uit gehaald en gelachen. Blij met het krijgen van een geslacht konijn, dagen later de vacht van je zoek zijnde kat krijgen!