1. Barende brug keert weerom.
Hans Alderden en Henk van Leeuwen zijn naar de informatievond in de Oude Veiling geweest aangaande de terugplaatsing van d Barendebrug in de Dorpsstraat. Hun ervaringen hierbij in dit artikel.
2. Aalsmeer helpt Amstelveen.
In de lokale kranten verschijnen vandaag de dag alarmerende berichten over samenwerking tussen Aalsmeer en Amstelveen. Maar twee eeuwen geleden werden al handen gereikt over gemeentegrenzen heen: regionale ruggensteun in de zorgverlening.
3. Punterwedstrijden op de Westeinder (1).
Op 9 augustus 1914 woedt, door zeil en roeiverenging de Nieuwe Meer, een zeilwedstrijd uitgeschreven voor Aalsmeerse punters. Opmerkelijk en ook nieuw, want de gemiddelde Aalsmeerder van toen was zeker minder vertrouwd met het speelse element in de onderlinge wedijver.
4. Twee Aalsmeerse leeuwen in het nieuw.
Dit najaar zijn drie verschillende restauratiewerkzaamheden aan de buitenzijde van het Oude Raadhuisje in de Dorpsstraat uitgevoerd. Een verlag hierover.
5. Spanjaarden dood geslagen?
Op 30 december 1572 woedt de tachtigjarige oorlog nog maar net vier jaar. Dan schrijft de in Amsterdam verblijvende prior Wouter Jacobsz. In zijn dagboek: “Die van Aelsmeer hadden seker Spaengers die daer gecomen waren, dood geslagen”. Maar was dat ook echt zo?
6. Maus van Staaveren, pionier in de bloemen- en plantenteelt 2.
Artikel over Van Staaveren die veel pioniers werk heeft verricht voor de Aalsmeerse tuinbouw.