1. Bestuur en redactie: 50 jaar geleden.
De stichting Oud Aalsmeer bestaat dit jaar een halve eeuw. We beginnen zelf al een beetje geschiedenis te worden. Om dat te illustreren kijken we als bestuur en redactie vijftig jaar terug. Waar hielden we ons in 1969 mee bezig?
2. Aalsmeer en tuinbouw in 1919.
In dit artikel wordt een beeld gegeven over de tuinbouw in 1919 in Aalsmeer.
3. Op zoek naar het oudste raadhuis.
Het huidige Oude Raadhuis dateert pas van 1780 en is dus niet ons oudste raadhuis. Veel is er echter niet bekend over de eerste huis van de gemeente. In dit jubileumjaar pakken we de handschoen van dit gemis op. We gaan op zoek naar het oudste raadhuis.
4. Maus van Staaveren, pionier in de bloemen- en plantenteelt 1.
Artikel over Van Staaveren die veel pioniers werk heeft verricht voor de Aalsmeerse tuinbouw.
5. Het onweer van december 1919; drie molens uitgemalen.
Door de stichtingsteen in de herbouwde Stommeermolen worden we er steeds weer op gewezen dat zijn voorganger, dit jaar precies 100 jaar geleden, door brand verloren ging. De brand was ontstaan door blikseminslag, maar dat ook de Korenmolen van de Nieuwe Meer en de Zwarte Ruiter door de bliksem werden uitgeschakeld zal minder bekend zijn, want ter plaatse is er niet meer dat daar aan herinnert.