1. Cor Groot Olympisch zeiler.
Anno 2018, vijftig jaar na de Olympische Spelen, kijken wij terug op de prestaties en de betekenis van Cor Groot voor de naoorlogse ontwikkeling van de zeilsport.
2. Presentatie video 100 jaar Aalsmeerse veilingen.
Wervingsartikel voor de presentatie van de DVD 100 jaar Aalsmeerse veilingen op 16 april 2018.
3. 150 jaar bemaling Oosteinderpoelpolder (2).
Ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan een terugblik over de ontwikkelingen van deze polder.
4. Sterling crasht in Westeinder.
In de nacht van 16 op 17 december 1942 vloog Short Stirling BK620 (A-AA) vanaf de basis Newmarket richting het doel Fallersleben. De bommenwerper behoorde toe aan het 75 Nieuw-Zeeland squadron en werd bestuurd door de Canadese piloot Ken Dunmall. Totaal bevonden zich zeven bemanningsleden aan boord.
5. Verdwenen teelt uit Aalsmeer 3.
Artikel gaan over de boomkwekerij in het westelijk deel van Aalsmeer (Uiterweg en Westeinde) vanaf 1650 tot in de twintigste eeuw.
6. Verdwenen teelten uit Aalsmeer 4.
Artikel over de teelt van Lelietjes der Dalen (Convallaria majalis) eind 19e en begin van de 20e eeuw in Aalsmeer.
7. Steversloot van Kudelstaart.
Onderaan beginnen. Dat gold in vroeger eeuwen ook voor jonge predikanten. Als je net afgestudeerd was, kon je in een klein dorp beginnen. In Oud Nuus van december 2014 zagen we al hoe zeven jonge dominees in de kerk van Kalslagen hun eerste stappen op een roemrijk pad zetten. Maar voor Laurentius Steversloot fungeerde Kudelstaart als springplank naar een positie als omstreden BN-er.