Aalsmeerse Stambomen – Deel 5

Uitverkocht

In de inleiding van het boekje ‘De aloude Aalsmeerse familien’ vermeldt de schrijver, de heer W. Tsj. Vleer, dat hij met wat meer moeite een prachtige genealogische uitgave had kunnen samenstellen. Hij heeft dit toen (1953) niet gedaan, omdat er onvoldoende belangstelling voor bestond.

Gelukkig is deze belangstelling sinds de tachtiger jaren sterk toegenomen hetgeen onder andere tot uiting is gekomen in de vorming van een Commissie Genealogie van stichting ‘Oud Aalsmeer”. Deze commissie heeft zich ten doel gesteld in zes boeken de ‘geschiedenis’ van 35 grote en 36 kleine families te beschrijven vanaf 1600 (of zo mogelijk eerder) tot heden.

In deel 5 van de Aalsmeerse stambomen treft u de genealogische gegevens aan van de volgende Aalsmeerse families:
Heeren, Piet, Moleman, Van der Zwaard, De Vries, Bol en Van Leeuwen.

Naast deze gegevens bevat het boek heel veel foto’s van leden van deze families.

Artikelnummer: Aalsmeerse Stambomen - Deel 5 Categorie: