Aalsmeer op de schop

Op voorraad

Elk jaar hebben we in het Historische Centrum Aalsmeer van onze boerderij Dahlia Maarse een tentoonstelling waarvan een deel permanent is opgesteld en een deel jaarlijks wisselt. Dit boekje gaat over de deeltentoonstelling van voorwerpen uit de Aalsmeerse bodem. Deze voorwerpen zijn vrijwel allemaal afkomstig uit de bouwput die ontstond toen de werkzaamheden voor een nieuwe supermarkt aan het Praamplein/Zijdstraat aanvingen.

Bij het graven van de bouwput voor de parkeergarage aan het Praamplein werd archeologisch onderzoek door middel van graven niet noodzakelijk geacht. Ron Otto en Han van Leeuwen, twee amateurarcheologen uit Nieuwveen, dachten daar anders over, en startten hun graafwerkzaamheden in de bouwput. De deeltentoonstelling bestaat uit zes panelen met oude kaarten die de vindplaats weergeven en ook de geschiedenis weergeven van die plek.

Deze uitstalling wordt in dit boekje beschreven en is naast tekst voorzien van foto’s en kaarten.

Artikelnummer: Aalsmeer op de schop Categorie: