Oud Aalsmeer in onbekende foto’s deel III

Uitverkocht

In de loop der tijd verschuift het begrip ‘historisch’ met de tijd mee. Foto’s die in de jaren zeventig van de vorige eeuw werden genomen, zijn inmiddels ook al historisch geworden. Dat komt omdat er zo veel verandert in zo’n korte tijd. De veranderingen die Aalsmeer in de laatste eeuw heeft meegemaakt, lijken groter dan die van de gezamenlijke eeuwen daarvoor. De tijd lijkt in een stroomversnelling geraakt en daardoor raakt het beeld van vandaag morgen alweer achterhaald. De foto’s in dit derde deel beslaan dan ook de periode van 1925 tot 1975, overigens ook alweer ruim 40 jaar geleden. En ook nu weer worden de foto’s vergezeld van een klein kaartje van de huidige situatie, zodat ook jonge en nieuwe Aalsmeerders zich kunnen oriënteren op de plaats van handeling in het verleden.

Artikelnummer: Oud Aalsmeer in onbekende foto's deel III Categorie: