Topsvoort geschiedenis van een Aalsmeers boomkwekersbedrijf

Op voorraad

In dit boek wordt de geschiedenis beschreven van de Aalsmeerse boomkwekersfamilie Topsvoort. Deze geschiedenis start rond ca. 1650 en loopt tot in de vijftiger jaren van de vorige eeuw. De familie die op deze boomkwekerij heeft gewoond en gewerkt en hun wel en wee zijn in deze uitgave weergegeven.

Ook treft u een beschrijving aan van de panden en landerijen van dit boomkwekersbedrijf. Hun manier van telen en het geteelde sortiment komen ook uitvoerig aan de orde.

Tevens wordt er aan de hand van het koopmansboek een inkijk gegeven, hoe de handel in elkaar stak.

Naast de boomteelt werd dit bedrijf bekend door de Dahliateelt die ook aan de orde komen. Het boek is naast de teksten ruim voorzien van foto’s en kaarten.

Artikelnummer: Topsvoort Categorie: