1. Vervoermiddelen van vervoer, in een tijdsloop van 90 jaar, in Aalsmeer. Artikel over het oorspronkelijke vervoer “ het vaartuig”. Van beurtschip , de jaagschuit, de stoomboten, het spoor tot de auto.
2. In dit artikel een overzicht van boeken en andersoortige uitgaven in of over Aalsmeer die verschenen zijn.
3. Aalsmeerse anekdotes (8): Verhalen en humor rond de Aalsmeerse Melk Centrale. O.A. het leeghalen van kantoor behalve de telefoon en plassen in de vrije natuur.
4. Kaarten van Rijnland (deel 5): Nieuwe kaarten gemaakt rond 1647 gebaseerd was op driehoeksmeting (kerken Aalsmeer, Kudelstaart en Amstelveen)door de heren Jan Janz. Dou en Stevin van Brouckhuysen. Waar de plaatsen, wegen en waterlopen staan die nu niet meer bestaan.
5. Theodore van Houten: Een boek met de omvangrijkste publicatie ooit over Aalsmeer . O.a. over de oorlogstijd, NSB, oorlogsschade, het verzet, de Jodenvervolging en tewerkstelling.
6. Een artikel over het 350 jaar geleden verdwijnen van het centrum Kudelstaart uit ‘Vrouwentroost’. En het, tijdens de protestante beeldenstorm (1566), verboden rooms-katholieke geloof schuiven de twee Sint Jannen op naar een andere plek.