1. Dirk Weening (85): Verhaal over het leven van zijn vader, Cornelis Weening. Van baggeraar tot seringen (Syringa vulgaris) kweker. Een leven van vroeg opstaan, hard werken en niet zeuren als het even tegenzit.
2. Crisisnieuws rond de jaarwisseling 1934-1935, nu precies 75 jaar geleden. Werklozen door werkbemiddeling aan de slag moesten bij o.a. de aanleg van ‘Het Bosplan’. Winkelweek waar klanten elk 50 cent kregen om te besteden. Kwekers onder curatele.
3. Aalsmeerse anekdotes (2).: Verhaaltjes van Ijspret uit de tijd dat de Westeinderplas nog regelmatig dicht vroor. Grappige verhaaltjes over de gebeurtenissen bij de koek en zopie tentjes.
4. Het archief van J.M. Wentzel (3).: De teloorgang van Éxcelsior’ door dalende belangstelling van de leden.
5. Krenten uit de Van Zijverden-pap(5).: Verhalen over een met bijl aangevallen vrouw, Een recidivist die weer in de fout gaat omdat hij geen eten krijgt en stropers die een schuit, baars, paling en een koperen ketel met een partij eendeneieren hadden gestolen.
6. De 75 jaar geleden afgebroken draaibrug over de Ringvaart (vanuit Aalsmeer gezien). Herinnering van mevrouw Map Nordemann-Brands.