Historische Fiets en Wandelroute Aalsmeer

Op voorraad

Deze folder beschrijft een route door Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen. Daarbij staat de geschiedenis van dit gebied centraal. Niet alleen in de vorm van monumenten, maar ook van plaatsen waar niets meer herinnert aan een vroegere belangrijke betekenis. De route is in juni 1994 tot stand gekomen ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Stichting “Oud Aalsmeer”. In 2017 is zowel de brochure als het fietsbord aangepast aan het digitale tijdperk. Met uw smartphone kunt u nu de QR-code op ieder fietsbord scannen. Via de telefoon krijgt u dan extra informatie omtrent het object, waaronder mogelijk een glimp van binnen in het pand.

Startend bij het huidige bestuurlijk centrum van Aalsmeer (Drie Kolommenplein of Raadhuisplein) kan zowel een wandelroute van circa 15 kilometer, als een fietsroute van zo’n 40 kilometer worden afgelegd.

Langs de route heeft Stichting ‘Oud Aalsmeer’ in totaal 36 borden geplaatst die ter plaatse meer informatie geven over dat wat men ziet, of dat wat ooit op die plaats gebeurd is.

Artikelnummer: Historische Fiets en Wandelroute Aalsmeer Categorie: