verhuizing klederdracht 03

In Oud Nuus 203 hebben we gemeld dat er een nieuwe locatie is gevonden voor de klederdracht collectie van Stichting Oud Aalsmeer. Het betreft een locatie aan de Oosteinderweg waar we bij een bedrijf gebruik mogen maken van een voor deze collectie bijzonder goed ingerichte ruimte. Hier kunnen we de kostbare historische kleding onder juiste omstandigheden opslaan en bewaren. De werkgroep klederdracht kan hier beter uit de voeten bij het beheren van de collectie dan in de boerderij Dahlia Maarse.

Op zaterdagmorgen 27 maart jl. hebben we met een aantal bestuursleden de gehele collectie vanuit de boerderij aan de Uiterweg verhuisd naar het nieuwe onderkomen aan de Oosteinderweg. Hierbij kregen wij hulp van de eigenaar van het bedrijf waar we onderdak vinden. Hij hielp ons door alles met behulp van een heftruck naar de bestemde plaats te brengen. Bijgaande treft u een aantal foto’s aan die gemaakt zijn tijdens de verhuizing.

verhuizing klederdracht 03 verhuizing klederdracht 01verhuizing klederdracht 04verhuizing klederdracht 02verhuizing klederdracht 05