kaart stelling van amsterdam6

Online lezing over de Stelling van Amsterdam zaterdagmiddag 21 november – voor iedereen die even de gedachten wil verzetten of interessante historische informatie wil opdoen!

U heeft ongetwijfeld wel eens gehoord over de Stelling van Amsterdam, het is immers één van de UNESCO Werelderfgoed-monumenten van ons land. Wanneer u meer kennis wil opdoen over de 46 forten en batterijen rond Amsterdam is deze online-lezing een geschikt moment. Misschien was uw voorvader wel één van de 12.500 militairen die er in de Eerste Wereldoorlog hielpen om ons land buiten een oorlog te houden?

In een multimediale presentatie maakt René Ros de vrijwel onzichtbare Stelling van Amsterdam weer zichtbaar. René voert sinds 1998 als vrijetijds-historicus archief- en veldonderzoek uit naar het militair erfgoed in de regio Amsterdam, en heeft eerder een mooie presentatie gegeven tijdens een jaarvergadering van Stichting Oud Aalsmeer. Aanmelden voor deze online lezing is niet nodig. Er zijn geen kosten aan verbonden maar een donatie om de kosten te dekken wordt zeer op prijs gesteld.

Om aan de lezing deel te nemen is het noodzakelijk om vooraf de GoToMeeting software te installeren via onderstaande link,  óf u gebruikt de Google Chrome webbrowser. Vanaf 15.15u kunt u deelnemen aan de lezing via de tweede onderstaande link.
Aanvang van de lezing is om 15.30u en zal (met een korte pauze) eindigen rond 17.00 uur. Consumpties zijn voor eigen rekening 😉

Meer interessante informatie over de Stelling van Amsterdam kunt u vinden via de website van het Documentatiecentrum.

Links voor de lezing:
GoToMeeting software downloaden