Filmavond 28 mei bij Stichting Oud Aalsmeer in de Doopsgezinde Kerk, Zijdstraat 55 in Aalsmeer.
Aanvang van de avond is 20.00 uur en de zaal is open vanaf 19.30 uur.

Tijdens de begunstigersbijeenkomst van 4 februari jl. werd naar aanleiding van het verslag van de werkgroep Oud Aalsmeer in Beeld de vraag gesteld of het niet mogelijk was om een avond te organiseren met films die deze werkgroep verzameld had. Welnu, dat willen we wat graag want, een film moet je kijken en niet alleen verzamelen, restaureren en opslaan in het archief. Voor het samenstellen van het programma hebben we een selectie gemaakt uit de vele films die het archief rijk is.

Het programma ziet er als volgt uit:
1. Promotiefilm van de bloemisterij in Aalsmeer die gemaakt is voor de wereldtentoonstelling in Zagreb. Deze zwart-wit film laat in ca. 30 minuten zien hoe Aalsmeer er rond 1930 uitzag.
2. Het Molenpad, bouw van het raadhuis en vervanging van bruggen in de Van Cleeffkade. Een kleurenfilm van Jan Alderden (Stokkenland) die de veranderingen in Aalsmeer laat zien in de periode 1958 – 1961. Deze film duurt ca. 25 minuten.

Pauze
3. Een zwart-wit film die een beeld geeft van de activiteiten binnen de gemeente van gemeentewerken, de polderbesturen, brandweer e.d. rond 1929. Duur van de film ca. 15 minuten.
4. Kleurenfilms van de Pramenrace van 1988 en 1989. Duur ca. 40 minuten.

Kaartverkoop

Aangezien er kosten zitten aan het organiseren van een avond verkopen we in de voorverkoop entree kaarten à € 5,- per stuk, dit is inclusief tweemaal koffie of thee. Als er nog plaatsen over zijn verkopen we ook nog kaarten aan de zaal, deze gaan dan € 7,50 kosten, uiteraard inclusief tweemaal koffie of thee. De voorverkoop is op zaterdag 11 mei en zaterdag 18 mei van 10.00 tot 12.00 uur in het kantoor van Eveleens Makelaars, Punterstraat 2 te Aalsmeer. Dit is 5 minuten lopen vanaf de Geraniummarkt die op 11 mei georganiseerd wordt op het Raadhuisplein.