Still 3 Van Cleeffkade oude situatie met brug

Historische film van de maand juni op website Oud Aalsmeer en TV Aalsmeer

Deze maand vertonen we een film van Jan Alderden (Stokkeland), met als onderwerpen het Molenpad, de bouw van het Raadhuis en het vervangen van de bruggen in de Van Cleeffkade.

Allereerst zien we hoe de mensen leefden en woonden aan het Molenpad, zowel winter- als zomeropnamen. Zoals de voorbereidingen van het verlichten en versieren van het Molenpad in de corsoweek. Tevens beelden van de sloop van de huizen die moesten wijken voor de bouw van het Raadhuis en Raadhuisplein. Het tweede onderwerp in deze film is de bouw van het Raadhuis van 1959 tot 1961. Hiervan zien we uitgebreide beelden van het grondwerk tot en met het plaatsen van het standbeeld van de godin Flora op haar hoge sokkel. Ook wordt de aankomst van de gasten voor de opening van het Raadhuis getoond. Als derde onderwerp zien we de sloop van de bruggen in de Van Cleeffkade en de bouw van de duikers die hiervoor in de plaats zijn gekomen.

De film komt uit het archief van Oud Aalsmeer en is beschikbaar gesteld door Peter Boogaard. Dick P. van der Zwaard heeft de films opgenomen in het filmarchief van Stichting Historisch Aalsmeer. Totale duur is ca.34 minuten. De film is te zien via onze website.

De film wordt ook tweemaal op TV Aalsmeer uitgezonden.

Op vrijdag 7 juni wordt de film om 11 uur uitgezonden en 8 juni om 15 uur. Op vrijdag en zaterdag 14 en 15 juni eveneens. De uitzendingen worden vooraf gegaan door een inleidend interview met een medewerker van Oud Aalsmeer op zaterdag 1 juni. Het interview door presentator Jan van Veen is te beluisteren op zowel Radio als TV Aalsmeer tussen 12.00 en 13.00 uur.

TV Aalsmeer is bij abonnees van CAIWAY te vinden op kanaal 12 en bij gebruikers van KPN/XS4ALL/Telfort op kanaal 1389.

Meer informatie: www.radioaalsmeer.nl