Nog t/m 9 maart 2020 te zien in het Raadhuis van Aalsmeer: een speciale tentoonstelling over de diversiteit aan architectuur in Aalsmeer. Jack Breen, geboren Aalsmeerder en voormalig docent aan de TU Delft, heeft een expositie samengesteld over de architectuur van 10 Aalsmeerse woonhuizen. De maquettes, foto’s en tekeningen van deze woningen zijn sinds de heropening van het Raadhuis op werkdagen te bewonderen in de trouwzaal en is verlengd tot 9 maart.

Naar aanleiding van deze tentoonstelling en zijn proefschrift Patterns & Variations geeft Jack Breen een lezing. Zijn proefschrift behelst een systematische studie naar schoonheid in de architectuur, waarbij de gehanteerde begrippen werden getoetst aan de hand van de tien Aalsmeerse (tuinders)woningen, met als zwaartepunt de twintigste eeuw. Het heeft Jack Breen plezier en voldoening gegeven om zijn werk op deze wijze ‘thuis’ te laten komen in Aalsmeer! De lezing vindt 9 maart plaats in de raadskelder van het raadhuis en start om 20:00 uur (inloop vanaf 19:30 uur). Na de lezing is er een pauze met een drankje, daarna is er gelegenheid tot het stellen van vragen en discussie. Let op: belangstellenden kunnen zich tot en met 4 maart aanmelden voor deze lezing door een mail te sturen naar m.boerhof@amstelveen.nl.

Expo Jack Breen Poster