waterrijk still

Begin dit jaar zijn de Stichting Oud Aalsmeer en de Stichting Historische Tuin samengegaan. Samen vormen wij nu de Stichting Historisch Aalsmeer. Voor alle donateurs en vrijwilligers houden wij in november een aantal gratis te bezoeken filmavonden (+ 1 middag) met als thema ‘Waterrijk Aalsmeer’.

De filmvoorstellingen vinden plaats in het veilinggebouw op de Historische Tuin. Donateurs en vrijwilligers kunnen zich aanmelden voor een van de volgende data:

• Woensdag 2 november (20.00 uur)
  • Donderdag 10 november (20.00 uur)
  • Dinsdag 15 november (20.00 uur)
  • Zondag 20 november (14.00 uur)

De zaal gaat een half uur van tevoren open. Het kopje koffie/thee bij binnenkomst is gratis. Consumpties in de pauze en na afloop zijn voor eigen rekening.

Toegangskaarten bestellen
Per voorstelling zijn er 50 kaarten beschikbaar en op = op. Als blijkt dat er meer belangstelling is dan beschikbare plaatsen, komen er extra voorstellingen in 2023. Donateurs en vrijwilligers kunnen gratis toegangskaarten bestellen:

Over de films
De gemeente Aalsmeer bestaat voor een derde deel uit water. Reden genoeg om twee films over het waterrijke Aalsmeer, Kudelstaart en Rijsenhout te presenteren.

1) Steek maar van Wal – 50 minuten
Deze film is samengesteld uit vele films die het waterrijke Aalsmeer in beeld brengen. De oudste opnamen dateren uit 1937 en de meest recente uit 2017. De film laat het watergebied zien door alle jaargetijden heen (samenstelling Dick van der Zwaard).

2) WaterRijk – 30 minuten
Aalsmeer bestaat voor een derde uit water en dat water is een belangrijke bron geweest voor alles wat Aalsmeer heeft betekend in de afgelopen eeuwen.” Met deze woorden begint WaterRijk (2022), een documentaire over de vele manieren waarop het water een rol speelt in heden en verleden van Aalsmeer (initiatief van Dick van der Zwaard in samenwerking met regisseur/videograaf Ton Offerman).

De films worden voorzien van een korte inleiding door een van de makers. Met deze filmavonden hopen wij u een informatief, vermakelijk en gezellig avondje uit te bieden.

Bestuur Stichting Historisch Aalsmeer