Historisch centrum

De tijden veranderen. Dat doen ze zelfs in de korte tijd dat we erbij staan! Dan moet er dus in de negen eeuwen van bewoning van Aalsmeer, Kudelstaart en Calslagen heel wat veranderd zijn…

In de voormalige stal van de boerderij 'Dahlia Maarse' wordt een beeld geschetst van de ontwikkelingen van onze gemeente door de eeuwen heen. We doen dat in een chronologische volgorde in de vaste tentoonstelling 'Reis door de tijd'.

In een compacte, leesbare presentatie met veel illustraties en voorwerpen is de tentoonstelling zo ingericht dat de bezoeker een goede vogelvlucht kan maken door de locale historie.

Er is maar één conclusie mogelijk: in Aalsmeer heeft de wereld op z'n kop gestaan!
Wat waterig land was werd droog land, droog land werd een plas en een meer werd een polder. Kijk maar eens bij de watertoren: aan de ene kant water dat ooit land was en aan de andere kant land waar water was.

Aan het einde van de rondgang langs de vaste tentoonstelling 'Reis door de tijd', komt de bezoeker bij de ruimte waar wisselende thematentoonstellingen worden gehouden.

Het Historisch Centrum Aalsmeer is een aanvulling op de Historische Tuin. Als u de Historische Tuin bezoekt is een bezoek aan het Historisch Centrum in de toegangsprijs begrepen. Na afloop van uw bezoek is een catalogus te koop waar u de teksten van de panelen op uw gemak nog eens kunt doorlezen. Aan de thematentoonstellingen wordt een aparte publicatie gewijd.

Wij verwelkomen u graag!

Catalogus Thematent. 2009  - Aalsmeer op de Schop