Publicaties van Stichting Oud Aalsmeer

In de loop der jaren heeft Oud Aalsmeer naast de kwartaaluitgave Oud Nuus een aantal publicaties uitgegeven die de geschiedenis van Aalsmeer op diverse manieren toelichten.

De niet verkrijgbare publicaties kunt u wellicht bemachtigen via een kleine gratis advertentie (een ‘kabaaltje’) in de Nieuwe Meerbode, de krant die wekelijks in Aalsmeer wordt verspreid, of via antiquarische boekhandels. Ook marktplaats.nl, de lokale kringloopwinkel of een oproep via social media kan soelaas bieden.

Overzicht van beschikbare publicaties

Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Buurts woordenboek
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Oud Nuus magazine
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Schilderachtig Dorp
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Aalsmeerse stambomen
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Historische fotoboeken en 100  jaar Aalsmeerse veilingen
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Wie, wat, waar
Publicaties uitgegeven door Stichting Oud Aalsmeer - Aalsmeer, beknopte geschiedenis van een opmerkelijk dorp

De volgende stamboomboeken zijn niet meer voorhanden

Aalsmeerse Stambomen deel II

De families die in dit boek zijn opgenomen zijn: Visser, Hansen, Rinkel, Van der Meer, Eveleens, Tas en Been.
Uitgave 1985

Aalsmeerse Stambomen deel III

De families die in dit boek zijn opgenomen zijn: Eigenhuis, Maarse, Jongkind, Alderden, Venema, Joren, De Boer.
Uitgave 1987

Aalsmeerse Stambomen deel IV

De families die in dit boek zijn opgenomen zijn: Buskermolen, De Jong, Harting, Spaargaren, Van Veen, Vreeken, Baardse.
Uitgave 1989

Aalsmeerse Stambomen deel VI

De families die in dit boek zijn opgenomen zijn: Berghoef, Blootshoofd, Boomhouwer, Bij, Celie, Van Dam, Doeve, Van Geijlswijk, Gortzak, De Groot, Hofman, Holm, Joppen,Koningen, Koomen, Kous, Van der Meulen, Mors, Neus, Oor, Ouwejan, Pannekoek, Prook, Roemer, Van der Schilden, Schouten, Slop, Spring in ’t Veld, Stolp, Topsvoort, Vink, Willemen, Van Wirdum, Zegstroo, Zwartendijk. Uitgave 1993

Aalsmeerse Stambomen  –  Supplement en Repertorium

In dit deel zijn de aanvullingen en verbeteringen die betrekking hebben op de gehele serie opgenomen evenals een algehele index.
Uitgave 1995

De volgende boeken zijn niet meer voorhanden

stoa divider 2

Aelsmeer, beknopte geschiedenis van een opmerkelijk dorp

Deze uitgave uit 1992 belicht de geschiedenis van Aalsmeer op vele fronten. Uitgave 1992

ISBN: 90-800531-3-9 geb. NUGI 480

Aalsmeer, van Mensen en Dingen deel III

Cornelis Buis, 1990. De delen I en II verschenen respectievelijk in 1972 en 1976 bij uitgeverij Repro Holland.

De volgende boeken in de historische reeks zijn niet meer voorhanden

’t Buurts Woordenboek

HR 2: Het niet meer gesproken dialect van Aalsmeer in woorden en uitdrukkingen, uitgave 2000.

Een Schilderachtig Dorp

HR 8: Oud Aalsmeer in onbekende werken. Uitgegeven in 2008