Schoon Schip

Op 28 april 2007 opende Hans Alderden de door hem samengestelde thema-tentoonstelling 'Schoon Schip'. Tijdens de opening waren onder meer de Aalsmeerse Scheepsbouwers Van Dam en De Vries aanwezig. Ook oud-scheepsbouwer Hoogervorst -waarvan enkele scheepsmodellen te bezichtigen zijn- gaf acte de présence.

In zeven stappen leidt de tentoonstelling u door de geschiedenis van de schepen en hun functie. Naast de informatie in tekst en beeld zijn in de ruimte ook bijzondere attributen en scheepsmodellen te bezichtigen.

In de voormalige stal van de boerderij 'Dahlia Maarse' heeft Stichting Oud Aalsmeer enkele jaren geleden een permanente tentoonstelling ingericht over de geschiedenis van Aalsmeer. Elk jaar wordt een nieuwe thema-tentoonstelling samengesteld. Na de succesvolle kleipijpen-expositie van 2006 komen dit jaar de Aalsmeerse Vaartuigen aan bod.

HR 11 - De Redding van Aalsmeer

Oud Nuus