IJS

In het museale centrum van Stichting Oud Aalsmeer is voor het seizoen 2008 de thematentoonstelling IJS! ingericht.

Hans Alderden en Karin Eveleens verzamelden gegevens en beeldmateriaal over de winters van weleer. U reist van het schilderij van Beerstraten uit circa 1655 met het ijsgezicht rondom de kerk via unieke oude schaatsen, klompen op scherp, een winters gedicht uit 1798, dagboekfragmenten en ijsbrekers naar het vertier op de ijsbaan. Ook is een vitrine met winterse kledij ingericht.

In de voormalige stal van de boerderij 'Dahlia Maarse' heeft Stichting Oud Aalsmeer enkele jaren geleden een permanente tentoonstelling ingericht over de geschiedenis van Aalsmeer. Elk jaar wordt een nieuwe thematentoonstelling samengesteld.

De tentoonstelling is vrij toegankelijk als u tuinbouwmuseum De Historische Tuin bezoekt. In 2008 geopend van 19 april tot 11 oktober, van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.30 uur en op zaterdag en zondag van 13.30 tot 16.30 uur. Entree € 3,50 (als u geen donateur bent van de Stichting Historische Tuin). Kinderen € 1,75, mjk niet geldig, 65+ en cjp € 3,00). Zie ook www.historischetuinaalsmeer.nl

Let op: Entree via het P-terrein 'Praamplein' in het centrum van Aalsmeer.

Kadastrale Atlas van Noord Holland 1832

Aalsmeerse Stambomen, deel I