Excursies

In 1980 bezochten we met stichting Oud Aalsmeer het Openluchtmuseum al een keer. In het museum is sinds die tijd ontzettend veel veranderd en zijn er veel gebouwen bijgekomen. Redenen genoeg dus om de tocht naar Arnhem weer een keer te maken.

Het Nederlands Openluchtmuseum neemt ons mee in de geschiedenis van Nederland van de afgelopen eeuwen. De authentieke gebouwen, aanwezige ambachtslieden en tal van activiteiten brengen het museum volledig tot leven. Het Openluchtmuseum is een uniek Nederlands museum vol met originele boerderijen, arbeidershuisjes, molens, een kerk, schooltje, plaggenhut, melkfabriek, enzovoort. Te veel om op één dag allemaal te bekijken, maar we gaan het toch proberen. Als u zich alvast een beetje wilt voorbereiden kan dat via de website van het museum: www.openluchtmuseum.nl

Om 10 uur beginnen we de dag in Arnhem met koffie en gebak waarna gidsen met ons zullen rondwandelen en ons zo veel mogelijk zullen vertellen. Na de lunch heeft u nog een paar uur de tijd om delen van het park op eigen gelegenheid te bezoeken. Er rijdt een tram over het park waarmee de afstanden eenvoudig te overbruggen zijn. Dus ook als u niet zo goed ter been bent, kunt u gerust een dag met ons mee.

Kosten € 50,-- voor de hele dag, inclusief busreis, koffie, lunch en fooien. Houders van een museumjaarkaart of VIP-Kaart BankGiro Loterij (niet vergeten mee te nemen!) betalen € 40,-

Aanmelden via info@stichtingoudaalsmeer.nl of via het secretariaat van de stichting Oud Aalsmeer bij Eveleens Makelaars 0297-344 444 (kantooruren). Uw aanmelding wordt bevestigd zo lang er plaats is. Geeft u ook uw eventuele dieetwensen door?

Betaling bij voorkeur vooraf via de bank: Stichting Oud Aalsmeer NL18 RABO 03001 13 463 of contant bij Karin Eveleens op de dag zelf.

Programma:

08.00   Vertrek vanaf parkeerterrein Zwembad De Waterlelie, Dreef, Aalsmeer

10.00   Aankomst Openluchtmuseum, koffie en appeltaart in de Kasteelboerderij

10.30   Rondleiding met gidsen

12.00   Lunch

13.00   Bezoek museum op eigen gelegenheid

16.30   Vertrek richting Aalsmeer

18.00   Aankomst Aalsmeer

Vergeet u uw museumjaarkaart of VIP-Kaart BankGiro Loterij niet. Anders vervalt uw korting.

Karin Eveleens

(foto via Openluchtmuseum)