De stichting

Stichting Oud Aalsmeer houdt zich bezig met de geschiedenis van Aalsmeer, dat zal wel duidelijk zijn. Vanaf de oprichting op 17 juni 1969 is Stichting Oud Aalsmeer een actieve club die op allerlei fronten de lokale geschiedenis levend houdt. Dat doen we door het aansturen van verschillende werkgroepen: o.a. Archief, Genealogie en Klederdrachten, maar ook door het regelmatig uitgeven van publicaties over de lokale geschiedenis. Dat is, als het ware, de kurk waar de Stichting op drijft. Ons 'clubhuis' bevindt zich op Uiterweg 32, de prachtige voormalige boerderij 'Dahlia Maarse', die wordt beheerd door een van de bestuursleden, Hans Alderden.

Het kwartaalblad Oud Nuus is ons belangrijkste communicatiemiddel naar onze begunstigers toe, hoewel internet, Twitter en Facebook ook een steeds belangrijker rol gaan spelen. Wij hopen u, middels deze website, een duidelijk beeld te geven van onze activiteiten. Heeft u vragen of wensen dan kunt u via deze website een berichtje sturen. Dan beloven wij dat u altijd antwoord krijgt.

Aalsmeerse Stambomen, deel I

HR 11 - De Redding van Aalsmeer